Nuffnang

Tuesday, August 3, 2010

selesai di Ahmad Maher. debaran, gemuruh kian beransur. terima kasih!


Alhamdulillah, hari ni sudah selesai ditemuduga.
Lega...


Seawal jam 630 pagi bertolak dari rumah, ayahanda temankan. Jam 8 pagi tepat ujian INSAK bermula. Jadi, kena awal sampai di sana, tambahan pula memang tak menahu langsung lokasi sekolah Ahmad Maher ni. Mujur sempat sampai. Soalan INSAK kali ini mencabar sungguh. Rasa macam tak cukup masa nak jawab. 135 soalan, 30 minit. tapi tadi rasanya 30 minit tu tak macam 30 minit. Antara soalan yg saya ingat;
Anda menjumpai sejumlah wang, anda akan
A) mengambil dan simpan terlebih dahulu B) mengambil dan menyerahkan kpd kebajikan masyarakat

yang lain2 antara ingat dan tak ingat. :)

Masuk bab temuduga lisan. Jam 930 lebih kurang bermula. Saya dapat giliran ke-5 daripada 26. sekali lagi mujur. tak perlu mendera lama perasaan gemuruh saya di luar bilik panel itu. Kedua2 panel ialah lelaki. Alhamdulillah, soalan berkisar tentang pengalaman mengajar, penglibatan KO di sekolah/universiti. dan 1 isu semasa yang diberi pilihan untuk pilih sendiri. Saya memilih isu pemansuhan UPSR dan PMR. Lagi teruja bila kena berpantun dengan spontan. Dua tiga kucing berlari saya mampu lagi. Tapi tak tahu kenapa bila masuk bab pantun tema percintaan saya jadi blurr. Erkk. maafkan saya ye Encik, saya kurang arif bab2 percintaan ni. hehe.

Apapun, saya hanya mampu berdoa dan berserah pada Dia, Dia yeng menentukan segalanya. Saya harap semuanya akan berakhir dengan baik. Usaha sudah. Berdoa sudah. dan akan terus berdoa. InsyaAllah.

SEKIAN.
Malam ini saya migrain. tumpang berpantang dengan kekanda. berbaju tebal dan berstokin. Pinjam tangan bonda minta picitkan kepala. dan alangkah ajaibnya air tangan bonda kan. dengan kuasa Dia juga, sakit kepala dah kurang. Muntah je belom.


No comments: