Nuffnang

Thursday, July 29, 2010

mood mencurah yang terbuku. sedikit.

Apa kaitan menjadi tunangan orang dan menjadi sensitif ye. Darah manis? Dulu2 dengar je orang membicarakan perihal darah manis ni. Tapi akhirnya saya dah merasai dan alami apa sebenarnya disebalik maksud ungkapan itu. Abaikan jika ayat saya ini berterabur dan kabur. sebabnya tiada mood. Tapi rasa nak menulis juga. Kadang bila tiada mood, saya banyak membaca dari menulis, tapi kali ini......

Err, apa maksud darah manis?

Apa pula kaitan darah manis dan air mata? Adakah semuanya berkait dan menjadikan air mata tunangan lebih murah dan mudah gugur. Sensitif la tuu. Kalau sesuatu benda tu adalah perkara biasa sebelum menjadi tunangan, tak mustahil pula akan menjadi luar biasa bila bertunang. Hisyhh, paham ke?
Pendek kata, merajuk pun boleh kata buang tebiat!

Sudah sebulan lebih. walaupun baru sebulan lebih, saya harap tak akan ada apa lagi yang luar biasa yang akan mencalitkan status ini.

***

Lagi.

Tadi, saya ambil gambar pasport. Seingat, 5 tahun lepas kali terakhir gambar pasport terbaru saya. Dengan keadaan emosi yang masih kurang stabil pagi tadi, betapa terasanya saya bila tiada orang yang boleh saya dapatkan sedikit komen. Tudung warna apa yang sesuai nak pakai untuk gambar pasport. sebelum mandi, dah siap gosok sepasang baju kurung dan tudung merah jambu. Lepas mandi, serba salah. Buka almari dan tukar. Saya pilih pula baju dan tudung dark purple.

Sebenarnya, begitulah. Betapa saya serba salah untuk membuat sesuatu keputusan tanpa AWAK. Walaupun keputusan tu sangat remeh temeh bagi orang, tapi tidak bagi saya. Betapa kita saling memerlukan. Lantas, saya bulatkan hati untuk pakai dark purple. Tapi, bila balik. Saya rasa merah jambu lagi cantik.
Hey, tengoklah saya. Sering tak tetap pendirian.


Merajuk lah lagi!

***

Silalah buat kesimpulan sendiri antara 2 kisah di atas.
:)



No comments: