Nuffnang

Wednesday, August 25, 2010

kan dah kena ;)



Semalam, waktu tengah masak lauk berbuka. Saya termangu di meja. Sambil2 tunggu ayam masak kat dapur tu. Bonda ada sama. Disebabkan rasa tak bermaya teramat sangat semalam. Saya cakap kat bonda;

Saya: Penatnya.. x sahur. (Saya bangun sahur, cuma tak jamah nasi je)
Bonda: Tula, kan nak kurus, nak suruh cik abang tambah sayangg. Sambil senyum penuh mulut.

Dah mula perli saya la tu. Saya cakap balik;

Saya: Eh, takdelah. sebelum ni memang dah cukup sayang dah. Cuma nak suruh bertambah2 lagi sayangnya. Lagipun, saya dah comel, cuma nak suruh bertambah2 lagi comelnya. Hihi.

Bonda: iyelah tu... (hihi, bonda dah tak boleh cakap apa dah dengan ayat mati begini)

Itulah, merungut lagi! kan dah kena. mengena dan terkena. Bonda lagi rimas bila sekali sekala saya masuk bilik dia sambil selak baju yang ada berlapis2 lapisan yang membalut perut. (Upss, berlapik ye). Kamu tahukah apa yang membaluti perut itu di bulan2 puasa ni?




Catatan: Encik tunang, awak tak kisahkan siapapun saya? Hihi


2 comments:

Ku Tak Sempurna said...

dah turun berapa kg bulan puasa ni??

.
.


ooppsss.. soalan cepumas.. ;D

kita tgk ok je bdn awak.. nak turun lagi?? (ayat2 jeles.. hihihi)

Mawar Maizza said...

KTS, hihi. cepumas betul soklan tu. yg sedihnya belum sekilo pun turun.

Awak xpyh jeles, dah slim melim dah sy tgk tu. saya x capai target lagi ni. Chaiyokkk.