Nuffnang

Tuesday, August 31, 2010

hayatilah maksud sebenar kemerdekaan

Merdeka! Merdeka! MERDEKA!!
31 OGOS 2010.


Sebelum terlambat (semalam seharian saya tak berblog), saya ingin ucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke-53 buat seluruh rakyat Malaysia. Semoga kita dapat menjiwai maksud sebenar kemerdekaan yang telah negara kita kecapi sejak 53 tahun yang lepas. InsyaAllah......

Semalam kononlah terlalu menjiwai sambutan 31 Ogos sampai tak sempat masuk blog ni. Tapi, semalam belum jam 12 malam pun dah terbungkang ayu atas katil. Tak sempat tunggu tengok sambutan kat tv. Hee. (Sejak bertahun2 lalu, malah memang tak pernah saya menyambut malam 31 ogos di luar rumah). Heh, suci murni lagii.... :) Jadi, tengok di tv pun sudah cukup segala2nya asalkan kita tahu menghayatinya. Mana2 pun tiada kisahla.. Selalu tidur awal sejak 2 menjak ni.

Pagi tadi saya ke Pekan Jerteh. Dah niat 2, 3 hari sebelum ni lagi sebenarnya nak mencari bahan2 nak buat biskut raya. Tapi asyik tak jadi. Haih, semangat betul cik mawar tahun ni ye. Dari mana entah datang semangat tak berbelah bagi tu. Nanti saya cerita bab2 bahan biskut tu entri seterusnya ni ye. :)

Haih. Tak lupa juga. TAHNIAH buat kekanda saya Saiful Haizan yang berjaya menamatkan EM1M (Ekspedisi Merdeka 1 Malaysia) setelah 61 hari bermotosikal. Hari ni dah sampai LONDON. Alhamdulillah, segalanya lancar dan selamat. 5hb nanti dijangka tiba di tanah air. Tapi kali ni ayahanda x sempat nak menyambut kepulangan kekanda di KL.

Nak tahu lebih lanjut boleh ke link ini..
ekspedisi1malaysia


credit to his facebook
(pinjam gambar ek. kamu tahu tak kanda, ayahanda asyik menyebut2 nama kamu selama ketiadaan kamu di Malaysia )

Merdeka!
Dah. dah. sambung next entry.


No comments: