Nuffnang

Sunday, August 29, 2010

majlis berbuka puasa di teratak B&A

Tak ada lagi mood marah2. tett.

.
.
.
.

Jumaat, 17 Ramadhan lepas ada buat majlis berbuka puasa di teratak B&A saya ni. Minggu ni juga jadi minggu berkumpul kekanda2 saya hak lain. Kekangan kerja masing2 selalunya jadi halangan untuk keluarga saya untuk berkumpul. Semuanya sudah berkeluarga dan sekurang2nya dengan majlis berbuka puasa ni boleh juga kekanda2 balik. Ini pun yang di Terengganu dan Kelantan ajelah. Yang di luar kawasan, tunggu raya nanti.

Sangat meriah. Walaupun sangat penat masak2 tapi tetap seronok. Saya pula dengan tangan penuh hitam bermain dengan arang tu, punya susah nak hidupkan. Kata kekanda, isk anak dara buat keje tak jadik2. Haha. Biasela, anak dara kan jarang main arang.

Akhirnya, tengah panggang ayam percik ibarat bersauna. Sudahlah puasa tak boleh minum air kan. Asalnya nak tempah katering tapi tak jadi sebab banyak tenaga dibazirkan nanti. :) Alang2 dah semua ada, masak secara berjemaah.

Seharian masak dan tak sempat on lappy pun. Konon penat yang amat. hehe.

Ayam percik.

Singgang merah daging. Masak kawah oh. Sedappp.


Menu biasa aje. Ayam percik, singgang daging & tulang, ikan keli masak berlada, kacang goreng, sambal belacan, dan ada puding keladi berlapis. Ada la 13 hidangan ++ termasuk di surau sebelah rumah ni sekali.


Sekian laporan untuk Majlis berbuka puasa. :)



No comments: