Nuffnang

Tuesday, August 17, 2010

ketagihan puding koktail

Sambung lagi kisah 7 Ramadhan..

Maaf ye, gambar ni saya letak besar2 sikit.
Ini pun gambar pinjam puasa tahun lepas, yang tahun ni lupa nak snap2 gambar bila memasak.

Saya kira hari ini dah masuk hari ke-3 dan berturut2 waktu berbuka ada puding koktail ini. Waah, ini dah jadi tahap nak masuk mengidam sungguh ni. Harap2 takde lagi mengidam yang keterlaluan. 3 hari berturut2 okey!

Bahannya ringkas sahaja;
1 tin susu cair
1 tin koktail (mix fruit)
Nata de coco (biasanya saya guna laici)
kalau rajin boleh juga masukkan agar2 dan potong dadu.

Saya kira puding koktail ni boleh ikut tekak masing2 la kot nak letak apa.

Itu je, yang ini memang ikut selera anak tekak saya. Tak suka letak tepung custard sebab rasanya jadi lain. Dah tak rasa susu cair asli tu. Biasanya juga, saya tak letak air. Cuma masukkan air nata de coco itu je. Gula pun tak perlu dah. Hanya cukup manis2 buah mcm tu je.
Err, mix fruit tu pun sebenarnya saya tak suka sangat. Kalau buat pun, saya tak amik bila makan. Kalau buah laici tu kira ok lagi la.

Eeee. banyaknya tak suka!

Dan, bila banyak sangat yang saya tak suka kan, macam ni je dah kira ok sangat2.

.

.
.
.
.
.
.

V

Haha. Ini dah tahap kena letak nama lain dah ni.
Ini adalah... nata de coco dgn susu cair semata2.

Aduhhh. Tapi, ini lagi sedap. Sangat simple dan asyik. rasa lemak2 dan kenyal2 nata tu memang mengasyikkan. dan kerana itulah, entri ini bernama ketagihan puding koktail.


Hehe.


No comments: