Nuffnang

Saturday, August 21, 2010

kenapa sanggup begitu?


Pernah tak anda sakit hati?
Pernah tak anda rasa geram dgn seseorang?
Dan pernah tak anda rasa bagai hilang bersemangat?

DAN kalau pernah, anda memang manusia yang normal. :)

Oh, perasaan bercampur baur. Sungguh saya tak suka. Semalam payah benar nak lena tidur. Puas pejam, dah lama sikit agaknya barulah saya hanyut dalam mimpi. Semalam, satu panggilan telefon sebelum berbuka puasa cukup menyentap hati saya. Sesudah berbuka, tambah lagi beberapa mesej yang menggugatkan hati saya pula. Sudah tu, malam tadi kedua2nya tergiang2 di fikiran saya. Cukup terganggu la!

Salahkah saya? Niat hati ikhlas dibutakan oleh seorang manusia yang bertopeng. Kadang cukup rasa bodoh dengan semua ni. bodoh dan sia-sia. Tambah lagi, saya seorang wanita yang punyai satu perasaan yang cukup halus. Sangat sensitif untuk dirobek. Entah la, saya dah kehilangan kata2 yang sesuai ni. Macam dah tak boleh nak luah.

Hei kamu, sampai bila2 pun kamu takkan bebas dari fikiran kolot itu! Sampai bila2 pun keadaan tu takkan berubah kalau kamu sendiri tak mahu buka mata luas2. celik, tengok sendiri. dan fahamilah sendiri. Biarlah dia, dengan dunia dia sendiri. Saya tak punya apa2 hak, lagi la tak ada apa2 kontrak berbayar untuk jadi kaunselor untuk dia. Kononlah. Useless!

Sakit dihiris2 dan sungguh rasa seperti dipermainkan. Saya akui, saya lemah untuk waktu itu. Tapi, doa telah menguatkan semangat. menguatkan hati. supaya tak mudah goyah dengan semua ini.

Saya ok2 aje dengan encik tunang. Ini sekadar luahan terhadap kisah silam yang masih diburu. Entah la, saya sendiri tak paham! Bila la akan bertemu noktah.

Saya nak cari seseorang yang boleh tolong saya patahkan simkad ni. Ada tak? Huh! Saya benci dia.


No comments: