Nuffnang

Monday, August 9, 2010

Kisah di Nilai3

Saya baru balik dari Kuala Lumpur & Nilai. Iye, KL lagi.

Bertuah la walaupun tak dapat keizinan ayahanda untuk bekerja, boleh jalan2 pun sudah lebih dari cukup. Hey, saya bahagia apa melalui rutin2 seperti seorang surirumah. tolong2 bonda di dapur. Sambil2 mengadap lappy seharian. Oh, bahagia! Kali ini di sponsor oleh kekanda saya. Terima kasih. Hehe.

Langsir.
Beberapa jam di Nilai 3 sudah cukup buat kaki lenguh. Cari kedai langsir. Memang semua tulis siap dalam 1 jam. tapi sekarang musim dekat2 nak raya, payah sikit nak cari kedai yang boleh ambik siap terus. akhirnya, jumpa juga 1 kedai yang ambil tempahan. siap dalam 2 jam lebih kurang. Langsir untuk bilik bonda.

Ini bukan model langsir. :)
Tapi ini D\di kedai langsir, muka dah pucat dan penat.

Karpet.
Sangat la banyak. penat juga tawar menawar dengan Si penjual karpet. kekanda saya ambil 3 karpet shaggy. Corak semuanya cantik2. Saya jatuh cinta pada satu shaggy berwarna merah jambu polos. Sangat sejuk mata memandang kalau boleh diletak dalam bilik. Tapi, cinta saya itu sekali lagi tak diizinkan oleh Encik tunang.

Baju.
Niat asal saya ke sini nak mencari beberapa kain pasang tambahan untuk raya dan selepas raya. Amboi. kenyataan ini kalau Encik tunang tahu siap la! Tak cukup2 lagi. Setiap kali disangkal mesti saya balas: baju kurung tu kan baju sehari2 saya. Kalau banyak pun takkan jadi banyak. (Ayat berbelit sedikit). Cari dan cari. sampai penat tapi satu pun tak jumpa yang berkenan di hati. Jujur, saya memang payah sikit nak jumpa yang berkenan.

Akhirnya, masuk satu kedai. yang jual kurung siap. Saya jumpa satu kurung moden kain leycra yang memang kegemaran saya. Kain yang lembut dan selesa di tubuh. Bermacam pilihan. hinggakan membuatkan saya tak tahu nak memilih. Ada baju yang dipakai oleh gadis2 Melayu di Tv9 tu. Id perempuan kalau tak silap saya.

Jubah.
Sepasang baju sudah. Saya jumpa satu jubah! pertama kali mata tertancap terus berkenan di hati. Tanpa ragu, saya memilikinya. Juga material leycra. Warna hijau lumut. Jubah raya!


Bahagia untuk tempoh 2 hari tersebut. Iye, 2004-2010.

:)


No comments: