Nuffnang

Friday, August 27, 2010

perempuan

Kamu lelaki? kamu tahu tak apa itu 'perempuan'? Err. mesti la tahu kan. Perempuan bukan setakat pada jantina oke. Dia juga makhluk, dia juga manusia seperti kamu.. Cuma, dia banyak beza dari lelaki. Banyak yang tidak sama. Sebab itu Tuhan menciptakan 'kita' secara berpasangan. Lelaki & perempuan. Kurus & gemuk (erkkkk..). Tinggi & rendah. Siang & malam. Panas & sejuk. (Haih, penat la nak senaraikan. yang penting kamu tahu kan apa maksud berpasang-pasangan itu. Dari setiap perbezaan itulah, wujudnya istilah saling melengkapi.


Lagi, kamu tahu tak apa maksud saling melengkapi? Kalau belum tahu, sila rujuk Kamus Dewan. Jangan rujuk Tatabahasa Dewan! Tidak pun, kamu punya Kamus Hidup? Rujuklah mana satu, asal kamu tahu apa sebenarnya maksud itu. Saya bukan nak bercerita panjang lebar. (Sekarang ni sebenarnya tengah ambil mood nak ke katil, tapi dihalang oleh belog berhantu ini. Jadi, kalau2 entri ini bercelaru ayatnya, samalah juga sebenarnya fikiran saya yang tengah bercelaru sekarang ni). Saling melengkapi itu wujud disebabkan sifat kita, manusia yang tidak dapat tidak, tidak ada pun yang sempurna. Yang kurang pada perempuan, lelaki yang mencukupkannya. begitulah juga sebaliknya. Kamu tahu tak perempuan itu bagaimana sifatnya? kamu tahu tak bagaimana proses hormonnya bertukar setiap bulan? Satu kitaran yang saling tak akan terpisah sejak dia mencapai umur baligh. Tahu tak... tahu tak... (Dah mula melalut ni...)

.
.
.
.
.
.

Ini nota untuk awak;
Awak, saya tahu awak penat melayan saya bila tiba saat itu setiap kali sebulan. Dah bermacam cara awak cuba layan saya bila saya tengah moody kan. Itu ibarat rutin bulanan saya, awak. Saya selalu tak suka gurauan2 yang sebenarnya hanyalah sekadar gurauan semata dari awak supaya saya gelak, supaya saya mampu tersenyum. Gurauan yang sangat saya suka bila waktu saya normal. tapi cukup sinis dan mengganggu cuping telinga saya bila tiba waktu itu. Uhh. Kesian awak. Selalu kena layan karenah saya. Layan perasaan saya yang entah apa-apa. Teruk kan saya? Saya jadi terlalu selfish teramat sangat. Graf egoisme saya pun boleh mencapai tahap tinggi. Degil. keras kepala yang semakin mengeras. Bila tiba waktu begini, saya harap awak faham, cuba beri saya sedikit masa. sedikit ruang.
Sayang awak!

2 comments:

Yorke Kun said...

eh,ada ke mksud saling melengkapi dalam kmus dewan?..bkan kmus dewan tu tjemah maksud utk satu pkataan je ke?..hahaha

Mawar Maizza said...

yorke, buleh je. cari word by word. heh. mujur kamu x tanya tatabahasa dewan. yang itu sah2 takdop. hiii.