Nuffnang

Tuesday, September 21, 2010

suri rumah keluar mencari barang rumah ( patuh pada arahan ayahnda!)

Pagi tadi kekanda ajak keluar. Ada sedikit urusan di pejabat pos. Dan macam biasalah, saya disuruhnya jadi driver peribadi dia. kekanda baru habis berpantang, jadi tak elok sangat memandu. Bawak Adeeb sebab masih minum susu ibu. Alang2 nak keluar, Saya sebagai suri rumah moden pun awal2 lah kena buat senarai semak barang apa yang dah habis. Saya lagi tahu dari bonda tau apa yang ada, apa yang tak ada. :)

Hari ni dah masuk hari kedua puasa qada' Ramadhan dan sunat Syawal. Puasa bertiga. DAN orang yang paling utama menetapkan menu hari2 ialah ayahanda. Eh, mesti la kan. Beliau ketua keluarga. Tapi, yang seronok (dan sedikit terkejut) sebenarnya. Hari ini ayahanda buat permintaan nak makan burger!! Masa terima duit dari bonda, saya senyum manis kat bonda. Heee. Dah tukar selera western la. Saya pun tumpang seronok la. boleh makan BURGER. Dah lama benar tak makan burger sejak berdiet ketat~



Burger biasa berapa kalori sayang?
Lagi.. kalau burger special pula? berapa kalori sayang?
Biasa kalau apa2 pun buat sendiri, mana boleh tak buat special kan. Haruslah special, itu ini mesti lebih. Tambah lagi darjah special tu. Jadii.. dah berapa kalori tu sayang???
")

sayang!!

Saya tak suka burger ayam. Sekeping daging burger ni bersamaan 200 kalori!


OK. pasrah menambah kalori waktu berbuka nanti.


Adeeb pun mesti teruja nak makan burger ni jugak kan? tak boleh Deeb, tak elok untuk kesihatan. Mana boleh makan selalu. Nanti dah besar pun jangan makan ea. Tak sedap pun Deeb.. :)


serius berfikir nak makan BURGER jugak!
(suka sangat tongkat dagu macam tu, baru 2 bulan +)


Hak ni bukan untuk dijual! Tapi sangat lenguh pegang Adeeb ni. tumpang timbunan baju jap. Berapa kilo dah agaknya kamu ye Deeb? Bagus, cepat membesar!

Sedapnya saya dipeluk. Selesa la kat sini. ")
Tengok tuan lah!
haha


Sekian.



2 comments:

Anonymous said...

sekeping daging burger dh 200 kalori,klau burger wt sendiri paling sikit pn 2 keping daging guna,lepas tu tmbh plak telur,mayonis & planta yg sapu kt roti..da brape kalori sayang???

Mawar Maizza said...

isk, buat sendiri pun xdela smpai 2 keping terus. Sikiiit je syg makan. :) berapa kalori ekk. Nak kena gigih joging ni.