Nuffnang

Wednesday, September 15, 2010

Raya.. raya..

Orang lain mesti dah berduyun2 cerita pasal Hari Raya kan. Saya pun dah banyak hari kumpul cerita yang tak istimewa sangat pun. tapi tak tahu la dimana silapnya Celcom Broadband ni cukup menguji kesabaran! kenapa waktu saya teringin benar nak menulis dia dengki dengan saya. Bila saya tak mahu menulis, dia okey pulak.


1 Syawal 1431H ni takdelah sunyi seperti yang disangkakan memandangkan tahun lepas semua cukup bilangan kat rumah ni. Tahun ni ada 3 keluarga yang bermalam di malam raya. Dan 3 keluarga lagi tak jauh dengan rumah bonda ayahanda pun. Seorang tak balik beraya sebab giliran di rumah mentua. Seorang lagi balik raya kedua. Malam raya macam biasalah anak2 buah habiskan stok mercun dan bunga api yang disponsor abang saya. Saya tak main apa pun ye. Cuma tukang jaga pintu kot2 la mercun tu masuk dalam rumah. Haha. Penakut yang amat! Eh, saya memang fobia dan trauma api2 ni.



Menu di pagi raya ialah Nasi Lemak Antarabangsa. Permintaan istimewa dari ayahanda ye. Jarang je kot orang buat nasi lemak di pagi raya. Selalu raya2 sebelum ni buat Nasi Minyak. Tapi, Nasi Lemak pun sedap jugak. Lauk memang Antarabangsa sungguh. Ada sambal sotong, ayam goreng berempah, ikan bilis, telur, ikan tongkol. Saya makan sikit je, sebab awal2 pagi lepas mandi dah ikat seluruh tubuh dengan premium beautiful. Bahagian perut memang ikat lagi kemasss. hehe. Sangat berbaloi. memang membantu siapa2 yang nak diet. :)




Petang sikit, ada kunjungan dari tetamu istimewa. Dah hidang segala kuih, tetamu istimewa tu boleh buat permintaan nak makan nasi putih dengan ikan kering dan sambal belacan meletup bonda saya tu. Adoi. Awal2 saya sudah pesan, nak datang rumah makan nasi kenyang2. (Ada ke layan tetamu camni?) Jadi, untuk tidak menghampakan tetamu istimewa tadi, saya dengan memakai baju raya comel lote tu menggoreng lah ikan kering pujaan hati tetamu istimewa tadi. Dah. Selesai dia makan. Legaaa. kalau tak, ada berbulan2 nanti dia ungkit benda sama.


Seronok tengok dia makan ikan kering~~
Mujur saya ni tak kering. ")





Eh, raya tahun ni tak ada aura sangat nak bergambar la..

.
.
.
.

Err. Ada satu gambar!




")


No comments: