Nuffnang

Sunday, January 10, 2010

pantai

Semalam saya menjejak 3 pantai. perkara yang tidak pernah saya buat setakat ni. Entah dari mana angin datang, sampaikan sesudahnya saya sakit kepala, pening-pening sebab terkena angin pantai ini. tenang rasanya mengadap keindahan lautan ciptaan Tuhan ini. Sekali sekala, lepas ini mungkin agak susah nak jumpa pantai. yang di bawah ini, Pantai Penarik, Setiu.


Kalau jejak Pantai Penarik ni, ataupun kalau lalu sahaja di sini, tak sah kalau tak rasa sotong celup tepung ni.. Itu kebiasaan saya. Semalam, harganya agak mahal, bukan musimnya. Saya difahamkan pertengahan bulan 6 atau 7, waktu itu musim sotong. Dan sangat sesuai lah kalau nak rasa sotong celup tepung yang lebih murah. ICT (Ikan Celup Tepung). pun ada, tapi tak rasa nak makan ikan. Semalam juga hari pelepasan. Saya langgar pantang. hehe. Yelah, sepatutnya tak boleh sentuh benda bergoreng macam ni kan. tapi sudah namanya hari pelepasan, saya makan jugalah sedikit. :)



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Seterusnya, ini Pantai Bukit Keluang, Besut. Sangat cantik. Menikmati pemandangan pantai indah dan lautan luas dari atas puncak jambatan ini. Mungkin sebab itu bertambah pening kepala saya. Tak boleh duduk tempat tinggi.


Saya yang terbaru. masih tak banyak perubahan. Pantai seterusnya, Pantai Air Tawar, Besut. tiada gambar. Saya singgah minum air kelapa disitu. Sedap! Kebetulan, anak saudara yang seusia saya, Diya ada disitu juga. Dia menghadiri kursus kahwin. Saya? dah lama dapat sijil kahwin tu. (sijil kahwin atau sijil kursus kahwin?) hee..

2 comments:

soffya said...

ngn cik abe la tu...ja, gne prktikum?

mawar @};--- said...

hehe..xdelah.. sorang je tuh. hurm, praktikum? setakat ni, ok lg pia.. tp marin masuk kelas ting 4, pening pale.. budak terlebih banyak mulut. huhu.. pia gane?