Nuffnang

Thursday, January 21, 2010

bermula

Pagi ini agak nyaman terasa. duduk-duduk di bilik guru. walaupun awal pagi tadi nyaris-nyaris terkandas dalam kesesakan lalu lintas. hee.. macam duduk di bandar besar bunyinya kan? tapi betul la, agaknya kalau lewat 5 minit pun, saya akan lewat sehingga 15 minit untuk sampai ke sekolah. Lokasi sekolah disini agak padat dan berdekatan, menyebabkan jalan sibuk. pukul 7 pagi dah dimestikan tayar kereta gerak di atas jalan. hee.. Minggu pertama berada di SMK Pusing. sekolahku, inspirasiku. sungguh. hari pertama menjejak kaki di sini tempoh hari agak terpana apabila boleh dikatakan majoriti pelajar adalah Cina. agak mencabar juga lah bagiku yang akan mengajar Bahasa Melayu ni. Tapi aku sambut cabaran itu dengan baik, dengan hati ikhlas dan semoga dipermudahkan segalanya oleh Dia. InsyaAllah..

Minggu ini semuanya berjalan lancar. Cikgu-cikgu sambut baik kedatangan kami. Mula mengajar nanti saya dapat sesi petang. Aduh, saya tak pernah merasa sekolah sesi petang ni. kena cepat sesuaikan diri nampaknya. Cikgu... oh cikgu. 2 minggu pertama untuk ROS ini saya di sesi pagi. Hari ini pula sudah mula latihan rumah sukan. bayangkan nanti saya terpaksa berjemur di tengah panas pada jam 11 hingga 12 tengahari. kemudian sambung sesi pengajaran pada jam 1.15 lah lebih kurangnya. tapi bab-bab sukan ni, saya agak semangat sikit. dapatlah juga lompat-lompat bintang ke.. keluar peluh. hehe.. (yeke?) Masih diet macam biasa. tapi KG tak tahulah berkurang atau tidak. takut nak sukat.

tengah mencari pakaian lengkap untuk unit beruniform.


.wajah hari pertama di sekolah. semangat. semangat!

2 comments:

Anonymous said...

nampak cm ade skit prubahan..hehe

mawar @};--- said...

sungguh ke? :)