Nuffnang

Monday, November 1, 2010

November dihati

Hari ni dah 1 November! iya, November dah. Bulan depan dah penamat tahun 2010. Cepat je kan masa berlalu. Rasanya baru lagi Januari menjalani latihan mengajar di Batu Gajah. Tup-tup dah bulan 11 ye. Mungkin rasa cepat sebab lepas Mei hari tu, saya memang duduk aja kat rumah ni. waah, hati senang betul sebab macam berbulan madu sudah. Budak2 yang lepas UPSR & PMR pun belum tentu dapat rasa bulan madu macam saya ni. Fikiran cukup tenang sebab tak banyak perkara rumit yang perlu difikir. Ada memang ada. tapi tak la banyak kan.

Sekarang ni lebih kepada berbakti kepada kedua2 orang tua. yelah.. kebanyakan saudara mara pun selalu bergurau. nanti dah mula kerja dah payah masa nak duduk kat rumah. Lagi dah disunting orang, memang bertambah la tanggungjawab. mungkin tak dah boleh manja2 kat bawah ketiak macam peluang yang saya ada sekarang ni. :) Betul juga kan?

Dulu lepas habis latihan mengajar selalu meronta2 rasa hati nak kerja. Alah, kerja biasa2 yang mungkin boleh tampung duit nak beli bedak miyami dan lipstik. kurang2 ada duit nak beli perfume kat Avon. he2. Tapi, selalu saja dibantah oleh ayahanda. Macam2 alasan la dia bagi. Akhirnya, sampai lah ke saat ini, sudah 5 bulan saya goyang kaki kat rumah. Terima kasih, apapun bil broadband saya berbayar. Duit nak beli barang2 peribadi pun selalu cukup dari bonda. Nak makan itu. Nak makan ini. Semua boleh! Mintak aja.. alhamdulillah. Encik tunang pun sangat pemurah menghulur. yup! Dia tahu yang tunang dia ni tinggi jugak kosnya. Belum masuk kos nak menguruskan badan ni kan? hehe.

Orang fikir, diet-diet ni mungkin boleh jimat kos untuk makan. Oh tidak! rupanya kos untuk suplemen orang diet adalah lagi mahal dari orang yang makan nasik sepinggan tau? huuu. Apa-apa jelah. Nak cantik mesti berkorban. Tapi kena ingat... Nak cantik untuk siapa? untuk suami..... (he2. cepat2 betulkan niat. nanti Tuhan marah!)... Tapi, kalau bakal suami memang suka kalau kita ala-ala montel camni, tak haruslah susah payah kurus kan? hehe.

Lagi.... cerita penempatan.


Tadi, lepas solat Maghrib dapat SMS dari seorang sahabat. tak perlulah rasanya nak tulis disini kesemua isi mesej itu. tapi menurut sahabat saya tu, penempatan tahun ini adalah kebanyakannya di Sabah dan Sarawak. dan insyaAllah 15 November ini boleh semak di web KPM untuk keputusan penempatan tu. Sumber mungkin boleh dipercayai sebab dia telefon sendiri pihak KPM. waah! saya udah tergamam bila diberitahu ramai yang bakal ke SS.

Harap berita yg 15hb ni dapat tahu tu betul la. sebab dah terlalu banyak khabar angin sebelum2 ni. insyaAllah, ada rezeki masing-masing. Sangat teruja nak bermain teka-teki negeri manalah yang bakal saya jejak selepas ini.. orang kata, jauh perjalanan, luas pemandangan. Errr. saya taknak ke sana! Nanti dengan encik2 tunang sekali saya heret! :) Apapun, kalau dah dapat, kena la terima. ye dak?

yang penting.. saya taknak jauh dari bonda & ayahanda...


Oh. OK. saya harap November ini bakal membawa berita gembira. Buat diri sendiri dan insan2 tersayang disisi. insyaAllah.


No comments: