Nuffnang

Saturday, October 9, 2010

Makan makan




Jumpa balik beberapa orang kawan malam tadi. Makan2. walaupun perut sebenarnya dah agak penuh masa tu, tapi oder juga sepinggan char kue teaw. tapi sayang, tak berapa selesa masuk tekak. Saya dah teruja dengan air jagung Tanjong Malim. Milo cincau, jagung cincau, anggur cincau! uhhh. sangat mengancam.




Dapat juga habiskan beberapa kerat jam saja dengan si Haini ni. terselit pulak tragedi sandal vincci nya yang hilang. Baru masuk rumah tak sampai sejam agaknya dah lesap. Mungkin tak ada rezeki hari tu. :) Kat bawah ni muka tengah risau kena balik kaki ayam. :))

Dengan cik adik Faa. Itu tangan Faa. Kat kedai makan pun ada lesen cik adik manis. :)



*******

(Sabtu...)

Pekan Tanjong Malim sebenarnya tak da apa yang istimewa sangat pun. Sebuah pekan kecil yang biasa2 sahaja. Langsung tak segah bandaraya Kuala Lumpur pun. Tapi pasar malam sabtu ni memang jadi tempat paling seronok untuk cari makanan2 sedap. Ibarat boleh masuk tekak orang Kelantan la. Dah namanya pelajar Upsi kat sini pun kebanyakannya dibanjiri orang2 Kelantan kan.

Sempat jalan2 sekejap cuci mata dengan adik Faa ni. Beli lagi kain pasang sama corak. kenangan tu dik. Nanti tengok baju tu, ingat kak ye? keluar lepas Asar balik dah dekat Maghrib. tiba2 rasa macam student lagi je. haihh, kak konvo boleh sama ke dengan adik kolej? :))

Belakang tu ada sikit latar belakang pekan TG Malim ye. Konon2 bangunan bersejarah dekat Melaka la tu kan. Tengah tunggu bas. Lambat sangat, akhirnya ambil teksi RM5. Bukan jauh je pun padahal. Ke pekan naik bas Upsi, sempat jugalah merasa berebut bas sekali lagi. tapi kali ni dengan penuh sopan santun la sebab sedar diri. :)



Ini yang memang ditunggu2 berbulan dah nak masuk tekak. YTF gerai abang ni sangat sedap! Selalu memang saampai 2 atau 3 menu beli. hak ni memang takkan lupa. Jadi ini mungkin yang terakhir...


Satu lagi kat bawah ni, putu mayam. tapi, kalau sebelah Terengganu @ Kelantan saya tak pasti kalau2 yang sama sebijik macam ni ada ke tidak. Sebab putu kan ada macam2. ada yang berkuah tu. Tapi yang ini, dicicah gula dan kelapa parut. Dulu tak suka pun, tapi pernah sekali rasa, terus suka. Budak2 ni kata.. itu makanan orang tak ada gigi! haha. Tapi serius, sedap wehh. Rasa jugak semulut dua nasi kerabu yang cik adik Faa beli. terima kasih dik suapkan kak. :)



Banyak makan ni! Macam2 nak makan sebelum balik. hajatnya datang sini nak diet sikit untuk naik pentas konvo nanti. tapi nampaknya... sia2lah! jadi harus pandai pose untuk nampak slim. Haha

2 comments:

Anonymous said...

waaaahh...saat2 yg sangt indah...moga kekal badi kak..=)

adikmu..faa..ngee~

Ku Tak Sempurna said...

lepas makan-makan-makan-makan semua tu, dah naik mesin penimbang ke belum??


hiiiiiiiii :D