Nuffnang

Sunday, October 24, 2010

cerita konvokesyen

.


Salam dan hai semua..

Fuhh. fuhh. ambil nafas sikit untuk update blog ni. Rasa macam lama aje saya tak masuk sini. Banyak sangat kerjanya ye? tiada update selepas balik dari konvo tempoh hari. kekangan waktu selalu mencemburui saya. Tapi, apapun saya masih disini. di teratak bonda & ayahanda saya. mengisi waktu berbakti kepada dua insan hebat ini! sementara belum dipanggil oleh KPM untuk ditempatkan di mana2 sekolah. Sebenarnya... saya sedang giat bertamu di rumah baru. Impian bakal terlaksana. nanti saya kongsikan.

Cerita konvokesyen....

Alhamdulillah, selesai dan selamat segalanya. Hampir seminggu menghuni Kolej Harun menunggu hari konvo. itu pun, rasa macam tak cukup. Kalau boleh nak tambah lagi seminggu kan. Boleh jalan2 ke sana, ke mari. Haishh, duit tak banyak ok. Jadi, segala aktiviti jalan2 dibekukan. :) Tunggu kerja.. baru boleh pergi ke mana sahaja! Lagi halal, bersama suami tercinta. Tunggu saat itu.

Hari bahagia diraikan bersama rakan2. Hanya kekanda saya, Saiful Haizan dan kakak ipar serta tunang tersayang hadir bersama. Walaupun tanpa diraikan oleh bonda & ayahanda pada hari itu, tapi jauh dari itu saya tahu mereka selalu mendoakan yang terbaik buat saya! Bonda & Ayahanda tak berapa sihat, jadi elok saja saya usulkan pada ayahanda wakilkan saja kepada kekanda saya di Kuala Lumpur itu. Apa pun, setiap langkah saya di atas pentas keramat itu diiringi doa dan harapan mereka berdua. Pasti! Gambar banyak kan? hehe.



Selesai istiadat, terus pulang jubah sebelum balik. Mujur kaunter pemulangan buka, dan terus ambil transkrip. Keesokannya, balik ke Besut bersama Encik tunang. Terima kasih juga buat si dia kerana sudi hadir dari jauh nun. Janji tetap dikotakan. Cayala.... :) Sejambak bunga mawar merah dari dia. Sekarang ini yang tengah tunggu kering. (Memang dah kering pun..) Tunggu mawar merah seterusnya pula di di hari bahagia nanti.


Sudi tak nak tengok wajah2 bahagia saya di hari konvo? Silakan.. bismillahirrahmanirrahim. :)

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.





abg zan & kak Nor & Adin. Saya dapat daisi dari mereka. Terima kasih..

2 bear dari adik Faa & Raja. :)

Bersama Haini.

Akhir sekali.. terima kasih buat semua yang meraikan. Tahniah buat semua graduan UPSI khususnya Pendidikan Bahasa Melayu. Semoga cemerlang dalam bidang perguruan nanti.. insyaAllah...



No comments: