Nuffnang

Monday, April 27, 2009

bakal berakhir?


Masih ada lebih kurang seminggu lagi sebelum semester ini berakhir.
maknanya juga, dalam ruang waktu inilah juga saat2 aku bakal berakhir di kolej tersayang..
huhu.. sem depan dah tak duduk kolej..
sayang pulak rasa.. sudah 6 semester saat2 pahit manis terakam disini..
6 semester menginap di kolej..
dan akhirnya.. sem 7 aku terpaksa akur pada 1 keputusan..
huhu.. pindah keluar ke bahtera tarrace..!
penghidupan baru. suasana baru. sesuatu yg baru. pada semester hadapan..

* * * * * * * * * * * * * * * *

12 April 2009 -9.30pm-
turun je dr bas.. ( baru balik dr KL )...
hp bising2.. kak ma rupenye call, x henti2..
ingatkan kenape.. pas2 masuk je pintu kolej..
dah.. nmpak kak ma ngan cik 'abe' die tersenyum2..
kak ma dah kalutt...
"JAA! kite tak dapat kolej"
aku? muka slamber lagik... tp senyum pun dah kelat.. hee~
"Yeke....? Haini dapat? Fara?"
dalam hati (mintak2 la tak dapat jugak)..
jahat tul.. hehe.. sebab nak suruh diorang sama2 kluar kolej.. ;)
Haini: "Jaa! aku pun tak dapat la.."
(hehe.. alhamdulillah)
cuma Fara je masih ada rezeki di kolej ni.. huuu~

-13 April 2009-
.dah pegi tempah umah bahtera terrace.
deposit RM100 (adoii.. melayang lagi duit hujung2 sem ni)
sewa utk 1 sem RM 720..
mahal la jugak bg org yang x mampu mcm aku ni..
duk kolej kan lg jimat..
duit yang berbaki masih boleh beli baju, kasut, beg... (mcm2 lg la..)
tapi.. sem depan nak kena jimat sikitt.. huu~

..KHAR..


-Inilah kolej tersayang a.k.a Kolej Harun Aminurrashid.. ;)-

DAN

..yg kat bawah ni pulak Bahtera Terrace yg bakal didiami..


..rumah teres dua tingkat..
rumah ni pun comel kan.. x kurang la jugak..
gambar ni diambil dari satu sudut tingkap aku..
hari2 menikmati pemandangan serupa ini dari aras 4~
dan hari2 jugak sibuk duk melihat ragam2 manusia dari sudut yg comel ini.
dan juga pernah lihat dr tingkap ini 'seseorang' yg teramat dirindui..
;) ..... sape? biarlah rahsia.. hehe..
bahtera terrace ni x jauh pun..
sebelah pagar kolej je.. ngeh3..
hari2 boleh nampak..

5 comments:

Anonymous said...

'seseorang' yg teramat dirindui..?
who dat`s.....x kan nk rasia2 kot..hu3..

cempakasilver said...

ai cayunk...
hurm so teruja ngan cayunk nye page nie..huhu...
kalah la cmni..ngn ayat2 puitis tu...xthn tol...

mawar @};--- said...

amet: terpaksa dirahsiakan.. he2..

cayunk: thnkss.. sudi singgah kat blog yg biasa2 ni.. tp cun kan? he2.. ayat memang perlu sedikit berbunga bahasa.. ;)utk tambh perisa kesedapan makna yg ingin disuratkan tu..

aKuziEMa said...

eee....
ja ni...
sape 2 yg teramat dirindui???
baik ckp...
kalu x... siaplah kamu dgn kak ma...

mawar @};--- said...

ala k ma..
u know lah dat person.. ;)
no komen...
jgn marah..