Nuffnang

Tuesday, April 28, 2009

.awan indah.


Sejuk mata memandang keindahan yg Tuhan jadikan..

dari satu sudut tingkap yang strategik ini..
sempat aku rakamkan keindahan yg x puas untuk dinikmati..
sungguh cantik. indah. begitu harmoni.
subhanallah...
Cuba kita renung sejenak akan keindahan alam ciptaan Allah..
Tiada tadingan, tiada tolok bandingnya..
terpegun kan? Masya Allah..
Maha Suci Allah.. Segala puji-pujian bg Allah..
Tiada Tuhan Melainkan Allah.. ALLAH Maha Besar..




"Iaitu orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri, duduk dan ketika berbaring, dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi seraya berkata. "Ya Tuhan Kami, tidaklah Engkau ciptakan semua ini dengan sia-sia. Maha Suci Engkau, peliharalah kami dari siksa neraka". (Surah Aali-Imran: ayat 191).

"Segala puji bagi Allah yang telah menciptakan langit dan bumi dan mengadakan gelap dan terang, namun orang2 yang kafir mempersekutukan (sesuatu) dengan Tuhan mereka". (Surah Al-An'am : Ayat 1).

"Kepunyaan Allah segala yang ada di langit dan di bumi; sesungguhnya Allah, Dia Yang Kaya, Yang Terpuji". (Surah Luqman: Ayat 26).

4 comments:

kuSut said...

meninggalkan jejak...
awan kumulus...

Naurah said...

err... ja, akak x pandai le nk jd follower. akak menuntut ilmu dulu nnti akak add k.

cempakasilver said...

cayunk..
awan kt cni pun amni gak..cantik gle..tp klu kt umh kte xpasan pun awan tu cantik..hehe..ble tgk awan cmni mst tingt nk mkn sundae cone mcd..isk2 bahaye nie...

mawar @};--- said...

yeke? awan mmg cantik kn, mcm2 bentuk.. 2 lah, kat umah x pulak nampak.. yelah, cni duk tinggi.. sebb 2 mudah nk nmpk.. aduuhh.. tgk awan pun dh ingt eskrem ek... mmg parah 2.. hii..