Nuffnang

Friday, December 3, 2010

:: mood pending


Ada lagi seminggu saya dapat goyang kaki kat rumah ni. Minggu depan dah nak balik Kuala Rompin. Sobsob. Malasnya nak berkemas. Suka tapi malas, ada ke? Suka pasal bila berkemas barang2 ni, dapat mood baru. Saya kalau berkemas, lama tau. Lama tu pulak pasal suka buat sikit-sikit. Macam sekarang ni dah berjaya keluarkan baju-baju kurung dari almari. Saya susun cantik-cantik, tinggi dan tunggu masa nak roboh je. Haha. Beg besar gedabak tu pun dah turunkan dari almari jugak. Cuma tunggu masa disumbat baju-baju. Tengok... betul kan saya suka buat kerja ada peringkat. OK, setakat ni baru peringkat himpun satu tempat, supaya mudah nampak depan mata. Nanti senang, masukkan je dalam beg.


Peringkat kedua.. tunggu mood nak berkemas itu datang secara 100 peratus. =) Barulah menjadi secara 100 peratus juga. dan bukan lagi 10 peratus macam sekarang ni. Hehe. Saya dah belajar hidup secara nomad selama empat tahun. Setiap tahun mesti kena angkut barang2 yang banyak pasal kolej asrama saya tu memang kena kosongkan setiap kali hujung semester. Kemuncaknya, angkut barang masa praktikum. Awal praktikum tu belajar berdikari, ayahanda suruh sewa avanza sorang pakcik tu angkut barang saya dari Tg Malim ke Batu Gajah. Then, dah habis praktikum tu, tak pandai berdikari la pulak dan ayahanda yang pergi jemput. Satu Storm tu penuh barang saya. Sampai melimpah2. haha. Banyak betol. Saya pun hairan. Tapi itula.. semua benda nak kena ada dan complete kan. =)


Dan.... malam tadi boleh pulak saya bermimpi pasal berkemas2 nilah. Dalam mimpi tu, saya kelam kabut duk pilih baju yang nak dibawa, pilih buku-buku yang berguna untuk mengajar nanti. Time tu juga ada baju kurung yang tak sempat dihantar untuk dijahit. Haha. Menyeramkanlah mimpi malam tadi. Saya tak boleh nak bayangkan kalau situasi tu betul2 terjadi. Waktu nak pergi tu terpaksa sumbat dan pilih barang2 yang nak dibawa. Oh tidakkkk! Saya langsung tak boleh bayangkan. Hehe.


Hurmm. Mungkin petanda mimpi tu nak suruh saya kemas awal-awal. Pasal banyak betul barang nak dibawa ni. Nak masuk rumah baru kan. Tahun depan pun tahun baru. Dan baru juga nak bergelar guru baru. Semuanya baru. Tapi nasib baju-baju kurung saya kali ni bukan semua baju baru. Kalau tak, habis botaklah tunang kesayangan pasal di paw oleh si tunangnya membeli baju baru. Tapi... rasa nak paw jugak sepasang baju baru buat tambah semangat. Hehe.


Kali ini tak jahit banyak baju pasal selama beberapa bulan di rumah ni. Baju yang baru buat memang masih baru lagi. Baju raya pun baru pakai sekali je. Ada lagi beberapa pasang. Cuma, ada sepasang dah siap dijahit kawan saya tapi belum ambil. Janji nak pergi ambil hari ini. Yahoo. Tak sabar nak tengok baju tu siap. Saya beli baju tu masa konvo tempoh hari. Pertama kali tengok, terus berkenan! Jadi, yang pertama kali pandang tu terus berkenan, mana boleh tak dihakmilik kan. Jadi, beli sepasang. Lagipun, motif2 polka dot pun timbul balik sekarang ni kan. =)



Sama corak, warna lain-lain. Saya punya yang warna warni tu. Faa, nanti dah siap jahit baju kelabu tu, tunjuk ea. =)



Yang ini beli hasil sponsor kekanda saya. kak Da! He2. Ada lagi tak sape2 nak sponsorkan untuk saya beberapa helai baju kurung? Saya memang suka kalau dapat hadiah kain baju kurung. Ehemmm. Ini hint ye, untuk sape2 nak bagi hadiah. Haha.


Seorang kakak masuk bilik saya dan tertengok la baju-baju yang saya dah siap susun. Waaah! banyaknya.. nak bawa semua ke ni? Haha. Saya jawab, mestilah nak bawa semua. kalau boleh nak tambah lagi. Hik3. Bayangkan kalau dah hari-hari berbaju kurung, mestilah agak-agak dua bulan, tiga bulan baru boleh rotate semula baju tu, ye tak? Haha. kejammmm. Tapi betul la tu, barulah tak bosan dan semangat tu ada. =)


.
.
.

Entri mengarut kot ni. Esok nak jalan-jalan. =)




2 comments:

Ku Tak Sempurna said...

betul betul betul

baju baru dapat menaikkan semangat! hari2 mau pergi sekolah nanti

tunggu apa lagi.. paw la encik tunag tu

hihihi
;)

Mawar Maizza said...

okeh3. nanti kita paw dia. 'paw' tu kasar sgt tak? saya nak paksa dia bagi adiah. he2.

mmg pun. baju baru semangat baru!