Nuffnang

Wednesday, December 22, 2010

Benci rasa ini



Saya sebenarnya masih tak tenteram di sini. Dalam masa 2 minggu ini pun, banyak sangat benda nak kena lalui dan tanggung. Tuhan, kuatkanlah hatiku. Saya memang tak boleh otak kusut, kalau tak cepat aje migrain menyerang. Cuma mungkin kali ni antibodi saya masih kuat, jadi mampu melawan beberapa rasa yang bercampur baur. Tuhan memang adil. Walaupun bukan semua yang kita nak, yang kita mintak, kita dapat namun jauh disebalik tu, kita kena bersyukur benda2 yang kita tak mintak pun, kita dapat. (Huhu, berbelitnya ayat saya, seolah menggambarkan sedikit kekusutan dalaman).


Oh. Bencinya pada orang yang moody. Lagi tak suka pada orang yang suka nak tunjuk-tunjuk yang dia tengah moody! Ya Tuhan, sabarkanlah hati aku untuk berhadapan dengan orang-orang yg macam-ni. Penat tahu tak saya nak kena pujuk hati saya sendiri supaya saya juga tak moody. Benci tahu tak nak tengok muka awak yang moody tuh! Ya, jujur saya kata saya pun kadang moody jugak. TAPI, cubalah pandai-pandai control sikit. kita bukan budak-kecil lagi...... Banyak sangat benda penting yang saya nak kena hadapi, tambah2 awal tahun depan. Penat aaaa gni.


tak apelah, selagi saya boleh sabar.. saya sabar.


Sekarang ni dengan status rumah yang masih menjadi isu. Penat la saya. Penat... Tolong la kesiankan saya ni. Saya mungkin pengecut pasal saya bukan jenis 'mulut lepas'. Saya lebih suka pendam setakat saya mampu. Saya pendam pun sebab nak jaga hati dua-dua pihak. Jadi, tolong la. Apa lah salahnya kalau cuba faham sikit. Saya tak boleh hidup dalam keadaan yang tak tahu mana hujung-pangkal. Nanti semua kerja saya tak boleh buat! Saya dah dapat quarters pun. Tapi benda lain pulak datang bertimpa-timpa. Entahla, bukan nak mengeluh. Baru je rasa nak gembira-gembira kan, ada pulak benda2 camni. Mungkin sedikit ujian kot.


Kadang-kadang, serius saya cakap.. Saya lebih rela survive sorang-sorang.


ESOK, saya terlibat dengan majlis penyampaian keputusan PMR. Walaupun ada banyak kerja menanti, saya curi juga peluang untuk balik kampung. Balik beberapa hari je pun. Tapi, rasanya dah cukup benar untuk ubatkan hati saya yg dah sedikit tercalar. Saya rindukan orang-orang yang sayangkan saya. Saya rindu bonda saya..


Mungkin, saya kena lebih bersabar. ;'(
(Rasa lebih lega bila dapat tulis mcm ni. Maaf, sekadar meluahkan apa yang terbuku. Saya tak mampu nak tanggung sorang-sorang. Saya perlukan seseorang..saat ni..)


No comments: