Nuffnang

Friday, October 23, 2009

strawberi coklat : edisi istimewa.

.
Strawberi coklat.. hurm.. tgk strawberi ni, teringat2 pula pd kisah pertama di Cameron 5 tahun yang sudah.. fokusnya strawberi ye.. yang lain2 tu abaikan dulu.. hehe.. yang di Cameron hari tu, rasa strawberi celup madu.. nampak memang menggiurkan lah.. tapi bila makan, sungguh cik mawar tak boleh nak telan.. kawan2 yang lain dgn seronoknya menikmati.. tak mengapalah yang itu..

ini cerita malam ni.. bukan 5 tahun yg dulu.. malam ni sama2 menikmati strawberi coklat... resepi pn. Haini ni lah.. dia memang 'hantu'.. banyak sungguh strawberi yang dibawa balik ke sini.. aku pulak, takda lah suka sangat menikmati sangat buah comel ini.. tapi bila dgr dia nak celup coklat tu.. dalam kepala dah terbayang2 dah.. aku suka nak makan coklat cair tu je.. jadi, tadi kami dah masak coklat cair tu untuk dicelup strawberi.. yummy... sedapp.. tapi belum pun sepenuhnya coklat tu masak pun, aku dah siap merengek2 mintak nak makan coklat tu dulu.. hehe.. sabar jela.. aku ni memang tak boleh tengok coklat ni.. entry ni nak letak gambar strawberi byk2.. boleh la ea.. ;)


tengok la strwberi2 ini semuanya comel2.. br keluar dr peti ais.. disaluti ais.

meh zoom dekat2 sikit..

manis2 masam. yg br dikeluarkan dr peti ais, beku. rasa mcm aiskrim strawberi. :)

sementara menunggu coklat dimasak. tunggu sampai betul2 likat tau, barulah sedap.. (masa ni lah, aku dah sibuk duk mintak ngan si Haini nak rasa coklat yg agak pahit ni.. yela, dah belum sempurna rasa coklat ni...)

yang ini menunggu masa dicelup coklat itu.

.
.
.
.
.
.
.

ok.. siap. inilah strawberi coklat edisi istimewa dari kami.... sedap! sampai menjilat jari..

selebihnya.. masukkan semula utk dibekukan ke dlm peti ais..

terima kasih!
hasilnya, perut aku malam ni sudah penuh..
nanti boleh lah tidur dengan tersenyum...
(*_*)
.

3 comments:

mawar @};--- said...

ada yang berminat nak rasa? hehe...

Roslan Daud said...

nak!!! aku tak kire..even aku nk bli sndri, aku nk rasa jugak! banyak tuh..tak abis la..syang..hahaha

mawar @};--- said...

2 lah.. yg ini edisi istimewa.. x jumpa kat kedai.. konfem x membazir lahhh... he2..