Nuffnang

Friday, August 7, 2009

senyum berseri2.. dah kawen ye awk?




kisah ni buat aku tersenyum seorang.. ;)

alkisahnya, suatu ptg tu, aku ke kedai aksesori hp.. berbaju kurung hijau dan cincin manis di jari.. dapat cincin lagi!hehe.. hadiah dari bonda tercinta..(cincin dr bonda ye, bukan cincin dr sape2)..entah kenapa, ramah pulak si abg yang jaga kedai tu menyapa aku.. mungkin hari itu aku senyum memanjang.. apa kenanya aku ni? entah laa.. tanya sama hati!


"abg, mintak la kurang sikit harga ni.."
"alaa, duit kan banyak tuu.."
(sambil tgk purse hitam aku, dlm hati, isk budak ni..)

"mana ada, keje pun belum cik abg oiii.."
"yela tu, kalau lum keje pun, suami kan ada.."

????
dlm hati dah nak tergelak..

"mcm mana nak ada suami, kawen pun belum bang.."
"tipulah.. muka awk ni berseri2 sungguh.. mesti baru kawen ni kan.. bahagia sungguh nampaknya ni.."

aduhhhhh! aku pun dgn selambanye jawab..

"a'a bang, memang pun, bahagia sungguh kawen, syurga kan di bwh tapak kaki suami.."

haah.. amik.. kan tak pasal2 memaksakan aku jawab sedemikian.. ngeh3...


dalam hati, tertanya2.. agaknya apa kena dgn senyuman aku hari tu.. nampak berseri2 macam orang kawen? hehehehe.... senyum manis? senyum gatal? senyum ikhlas dr hati? walau apa pun, aku belum kawen lagi laaaaa... huhu.. tapi aku tak kisah, andai serinya muka aku hari itu menampakkan aku sedang di ambang bahagia, aku terima dgn pasrahnya.. jawapannya? memang aku sedang berbahagia.. ;)

4 comments:

cempakasilver said...

cayunk2...bgus tol jwpn cayunk tu...
sngguh bsetuju....
cayunk kan mmg manis..abg tu nk ngorat cayunk sbnrnye...

mawar @};--- said...

he2.. 2 la, mengaku terus kan lg senang. ;)
manis mcm gula.. ?
t'lebih manis pun x elok juga..

cempakasilver said...

manis sesedap rs la cayunk...

mawar @};--- said...

sesedap mata yg sudi memandang.. ;)
hehe....
hidup yg penuh dgn skandal!!