Nuffnang

Friday, August 21, 2009

saya punya DIA


pagi2.. merenung kotak kosong di mawar terindah..

9 comments:

Anonymous said...

mmg Allah telah menyediakan yg terbaik utk hambaNya, tetapi hamba itu sendiri yg selalu merosakkan yg terbaik itu..
Allah memberi kita perasaan bukan untuk mempermainkan atau dipermainkan..
Berwaspadalah sebelum terlambat..................

mawar @};--- said...

saya bukan insan sempurna.. kadang kalah.. walau apa pun, semoga yg baik2 dan t'baik itu menjadi milik kita.. terima kasih atas ingatan...

Anonymous said...

memang kita semua tidak sempurna cik mawar..tetapi adalah menjadi satu kebiadapan jika mempermainkan hati seorang insan itu dengan sengaja..dari penulisan cik mawar saya dapat rasa cik mawar bukanlah seorang hamba yang lupa pada Tuhan, Tuhan sendiri amat mungkar dengan perbuatan mempermainkan hati seorang insan itu..igatlah,kecantikan dan kelebihan yang diberi kepada kita tidak harus disalah guna..jujurlah dalam perhubungan cik mawar seperti tajuk lagu yang cik mawar dendangkan di blog ini 'jangan ada dusta diantara kita'..semoga hidup cik mawar dirahmati dan diberkati.

Anonymous said...

kenapa diam membisu duhai cik mawar yang manis??

mawar @};--- said...

Jika hati sudah dipenuhi keputusasaan
dada yang lapang pun menjadi sesak
segala kebencian dan kesusahan telah merasuk
kebencian itu tertulis di seluruh penjuru
sedang engkau
tidak melihat adanya jalan keluar dr semua itu
bahkan aqal orang yang cerdas sekalipun
sudah tak mampu lagi menyiasatinya
nescaya pada saat itu
akan datang sebuah ptolongan
guna menghilangkan segala keputusasaanmu
dari Dzat
Yang Maha Dekat dan Maha Mengabulkan
Bagaimanapun beratnya malapetaka itu
jika sudah datang pertolongan
pasti akan segera lenyap.....

diam saya bukan bermakna membisu.. mengapa terlalu beremosi sebegini melontarkan pandangan sebegitu.. terima kasih andai niat suci saudara/i menegur kesilapan saya, namun ada sesuatu yang cuba saya selami dari 'sesuatu' ini.. pada saya, saudara/i punya mesej yang cuba disampaikan..

smoga saudara/i juga diberkati olehNya dlm apa jua yang dilakukan...

Anonymous said...

memang saya mempunyai mesej tersendiri utk cik mawar..mungkin dalam sedar atau tidak cik mawar telah mempermainkan hati seorang insan,oleh itu janganlah diulangi pekara yang sama kerana kesakitan yang telah dialami oleh insan tersebut akibat dari perbuatan cik mawar amat dasyat..jangan ada mangsa lain lagi duhai cik mawar..

mawar @};--- said...

terima kasih kerana jujur berbicara.. terima kasih krn menyedarkan saya.. hakikatnya, sudah lama sy sedar, namun saya rasa saya turut punya hak.. maaf lah, saya tidak bisa berbicara dgn 'anonymous' yang entah siapa2.. mengapa tidak diperkenalkan diri? jika tidak gentar..

Anonymous said...

bukan soal gentar atau tidak,tetapi saya x mahu melukakan hati insan lain dengan mendedahkan identiti saya..jika mahu,banyak pekara yang berlaku boleh saya dedahkan,tetapi cukuplah saya sorang yang mengingatinya..memang cik mawar punya hak,tetapi cik mawar tidak berhak untuk melukakan hati insan lain..

mawar @};--- said...

ok.