Nuffnang

Sunday, December 13, 2009

.terganggu.

.
hari ini saya kena dera dan kena denda sungguh-sungguh. tidak mengapa, saya tahu saya banyak bersalah dalam hal ini. saya tak bermaksud nak menuding jari pada siapa-siapa. diri sendiri saya salahkan. sebab kadang saya jadi manusia yang tak menyedari keikhlasan yang dihulurkan. tak menyedari ketulusan kasih sayang yang orang berikan. betapa sucinya hati orang yang ikhlas menjadi teman saya. tapi saya? saya manusia buta. buta menilai. saya tahu saya tak patut! tak patut memperlakukan begitu. banyak yang saya perlu belajar untuk lebih menghargai apa yang ada di sekeliling saya. walaupun mungkin selepas ini wujud pula orang yang tak menghargai saya, saya redha. yang penting saya yang lebih menghargai orang.

saya rela begini jika itu yang dia mahukan.

.

7 comments:

pak long said...

salam..
manusia biasa cam tu ler...
tak lari dari kesalahan..
apa-apapun moga appy selalu

Mawar Maizza said...

wsalam..
terima kasih pak long.
saya akan terus belajar. tanpa jemu. agar kesalahan tdk akan terkesan d hati siapa2..

cempakasilver said...

..cayunk..
pe yg mggu ni..cte la kt cyg..huhu

Anonymous said...

kesalahan yg melibatkan 2 hati akn trus mndatangkan kesan..cuma 1 cara utk mnyelamatkan hati tersebut,berhenti utk mngulangi khilaf yg sama..

Mawar Maizza said...

cayunk:
nanti cyg cite ye..
cayunk cane, sudah mengubat hati itu?
atau ada apa2 perkembangan menarik?
cayunk naik belon bila?

Mawar Maizza said...

anonymous:
sedang. insyaallah...

cempakasilver said...

..ht ini msh bgini..
huhu..bia lah...lme2 ok la..
cyg fly 3hb january..huhu
cayunk da praktikal kn??ble start??