Nuffnang

Saturday, July 25, 2009

La Tahzan >>>



alhamdulillah, akhirnya berpeluang memiliki sebuah buku yang sudah lama menjadi idaman.. LA TAHZAN.. terima kasih pd abg yang sudi memberi peluang ini untuk aku. siapa yang tidak kenal dengan hasil tulisan Dr. 'Aidh bin 'Abdullah Al-Qarni bukan? memiliki buku ini membuatkan aku sungguh gembira sekali.. mungkin sesuatu. malah lebih dari itu yang aku perolehi. waktu terluang, pantas saja tangan aku membelek, membaca, merenung dan berfikir daripada setiap ayat yang aku baca.. sungguh setiap hasil tulisan ini, bab2 yang terkandung di dalamnya membuatkan aku berasa tenang. santapan rohani yang melahirkan suatu perasaan tenang dan yang pentingnya membuatkan kita lebih bermotivasi! ingin saja selalu berasa dsamping buku ini..

memetik kata penulis;
Buku ini akan berkata kpd anda: "Bergembiralah dan berbahagialah!" atau "Optimis dan tenanglah!" Bahkan dia akan mengatakan kpd anda: "Hiduplah dengan kehidupan sebagaimana hidupnya kehidupan itu sendiri, dengan kebahagiaan dan kerelaan yang membuat anda selalu hidup gembira." Buku ini membimbing anda agar tdk terus-menerus melawan arus kehidupan, menentang taqdir, berseteru dgn manhaj, dan mengingkari bukti2. lbh drp itu, buku ini mengajak anda melalui ruang yang sgt dekat dari diri anda sendiri, melalui sisi roh anda agar selalu merasa tenang demi kebaikan perjalanan hidup anda,percaya pada kemampuan diri, mengembangkan potensi, serta melupakan kepahitan hidup, sesaknya perjalanan usia dari beban perjalanan kehidupan...

aku sepenuhnya menyokong kata-kata penulis, bahawa: setiap kali mengulangi pembacaan buku ini seolah-olah terasa baru membacanya! Oleh itu, bergembiralah, tenanglah, bersikap optimislah dan JANGAN BERSEDIH!


...Syukran Ya Rabb...

No comments: