Nuffnang

Friday, May 8, 2009

seronoknyee... kahwin! :)



waahh.. cuti semester dah bermula. cuti sekolah pun bakal menyusul tak lama lagi kan? seronoknyee.. macam2 dah plan ni.. harap semuanya bakal berjalan dgn lancar. yelah, rancang org bujang2.. apalah sangat.. upss.. kembali kpd tajuk. bukan aku pun yg akan kahwin.. hehe.. aku masih single.but not available (k mega yg ckp).. bakal2 pengantin yg akan melangsungkan pernikahan pada cuti penggal sekolah ini mesti dah tak sabar2 menunggu hari bahagia. cuti sekolah memang dah jadi tarikh pilihan. sebab senang untuk berkumpul keluarga, sanak saudara, dan teman2.. pasti majlis lagi meriah. yg penting, lebih ramai yg blh menyumbang tenaga.. macam di tempat aku pun, tradisi 'big work' masih tetap utuh diamalkan. pengalaman yg sungguh manis. walau penat tetap seronok. teringat kopi hitam pekat tu. sungguh sedap bila sekali sekala minum. aku boleh la dikatakan cukup pengalaman. merasai sendiri majlis perkahwinan kakak2 dan abang2 aku. manakan tidak. 8 drp 10 dlm keluarga aku sudah punya keluarga masing. aku ke-9. tengah menunggu giliran ni.. hehe. aku? masih belum tiba waktunya lagi. (cant wait!).. tapi tetap sabar menunggu saat manis itu. hehe..

walaupun saat aku belum tiba, aku dah terima byk undangan kahwin untuk penggal cuti sekolah ini.. waah! tahniah buat teman2 yang bakal menjadi raja sehari. insyaAllah, cuba untuk memeriahkan majlis kamu. teman2 baik dah pun tersenarai kali ini. nampaknya sem hadapan aku bakal bersama dgn isteri2 orang. hehe.. harap2 aku pun bakal dapat auranya nanti.. antara 3 yang rapat, juga rakan di UPSI ni..



Nur Hayati (kak tie) &
Zaidi (AZ)
(31.05.09)

Roshazima (kak ma) &
Wan Mohamad Shafarin
(04.06.09)

Norhaini &
Fakhrul Asyran
(06.06.09)

Utk 3 pasangan ini;
TAHNIAH! selamat pengantin baru. moga kekal ke akhir hayat ye.. semoga berbahagia.. nanti cepat2 timang anak.. nanti cepat i blh jadik 'aunty'.. hehe.. tak sabar tau.. mesti anak2 kalian comel2 mcm mummy n daddynye.. :) InsyaAllah, aku akan hadir di hari bahagia kalian. andai tiada sebarang halangan.


Doa Buat Pengantin;
Dari setinggi dan seluas kasih sayang Mu, Kau limpahkan rahmat jua keampunanMu kpd pengantin suami isteri. berkatilah majlis yang diadakan dengan keberkatan dari permulaan hingga perakhirnya. sesungguhnya pertemuan ini adalah dengan izinMu, kurniakanlah keduanya ketenangan, kebahagiaan, dan jiwa yang tabah menghadapi setiap dugaanMu. mudah-mudahan perkongsian hidup yang dibina berkekalan hingga ke akhir usia dan kurniakanlah kpd mereka zuriat yang soleh dan solehah. dengan taufik dan hidayahMu beruntunglah keduanya dalam kehidupan di dunia lebih-lebih kagi di akhirat.
..amin ya rabbal alamin..

No comments: