Nuffnang

Thursday, May 7, 2009

.selamat pagi CINTA.


dalam mengisi kebosanan.. pagi tadi sempat layan cite "Selamat Pagi Cinta".. cerita ni dah lama kan? cuma aku je yang baru tgk.. huhu.. lakonan Fazura, Pierre Andre, Que Haidar dan Sharifah Amani... mengisahkan dua kisah cinta yang berbeza.. kisah pahit manis perjuangan cinta yang suci. mungkin. percaya kepada satu firasat. yg nyata indah. dirasai oleh dua jiwa. hadir tanpa dipaksa2.

aku menulis mungkin kerana ingin meluahkan sesuatu. walaupun mungkin aku takkan berjaya mencurah segala apa yg betul2 berada dalam hati aku saat ini. kisah yang betul2 meresapi jiwa aku. perasaan aku. terlalu dekat rasanya. berjaya selami watak sampai mencurah2 air mata.. aduuh. betul! my housemate pun terkejut bila tgk reaksi aku sampai macam tu. takpe, aku tak kisah pun, sebab hanya aku memahami apa yang aku rasai. ok. kisah itu sangat menarik. so sweet. situasi begitu memang pasti wujud dalam realiti sebenar kan? suatu perasaan sama dimiliki dua jiwa. itukah yang dikatakan instinct? firasat?. aduh. macam mana nak gambarkan ni? ada perkataan lain yang lebih baik tak? hurm... walaupun tak ambil masa yang lama untuk mengenali, perasaan yang dikurniakan itu pasti sudah cukup untuk merasai keserasian yang sungguh luar biasa spt itu. indahnya! andai sudah jodoh, tiadalah kemana kan? kerana... jodoh, pertemuan, rezeki sudahpun ditetapkan oleh Dia yang Maha Mengetahui segala apa yang tidak kita ketahui. cepat, lambat? juga sudahpun ditetapkan.

awak suka saya?
lebih dari suka. hampir kepada sayang.
(o_O)

nasihat buat diri sendiri: pelajarilah dan baikilah kelemahan tanpa rasa jemu. supaya apabila tersungkur, kita tidak akan lagi tersungkur untuk berkali-kalinya. keistimewaannya manusia dikurniakan akal fikiran, jasad, gerak rasa, dan darah merah mengalir. maka, gunakanlah keistimewaan ini dan janganlah sekali berasa rendah diri tapi jangan pula berbangga diri. kerana berdirinya kita sama tinggi. dan duduk kita sama rendahnya. sentiasalah baik sangka. fikir positif. walaupun diri sentiasa dikasari. dilukai. dikasari. kerana yakinlah bahawa kita akan dapat yang terbaik untuk diri kita. dengan izin Allah The Great.. tenanglah dan senyumlah dengan ujian yang mendatang. kita hanyalah pelakon yang melakonkannya di pentas kehidupan. dan yang pasti ramai yang menjadi penonton.. ;) percayalah..


aduhh!. kan lebih manis. indah. dan terang andai dia mampu berkata-kata.
aku pun tak pasti apa yang aku bebelkan ini.

1 comment: