Nuffnang

Wednesday, March 30, 2011

bertemu kembali.. (lama saya biarkan ia bersawang)

Salam semua...
(ada lagi ke yang sudi singgah ke rumah saya yang satu ini?) Rindu sangat nak update selalu. kisah-kisah saya di sekolah.. tapi, mood menulis sudah bercabang. Haha. Bukan mengabaikan, tapi sedang sibuk menguruskan rumah yang lagi satu. =)


UPDATE;

Hari ini saya dipanggil untuk temuduga oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran (SPP) di BTPN Beserah, Kuantan. Syukur, saya ditemuduga pada hari dan tempat yang sama dengan partner saya. Ramai yang tanya...

" interview untuk apa? kan dah jadi cikgu... "

iye, mungkin bagi yang tak tahu akan rasa agak pelik. Baru je lepas ditemuduga untuk posting tempoh hari kan. Ada lagi interview. Interview ini sebenarnya untuk pengesahan lantikan dalam SPP. Dah memang begitu syaratnya. Kalau ikutkan hati.. debaran interview yang lepas pun tak habis lagi. * Saya memang cuak sikit bab-bab interview nih. =)

Apapun, dah selesai interview SPP hari ini. Semoga dapat LULUS. InsyaAllah. sempena hadiah perkahwinan kami.. upss. =) Soalan agak mencabar jugak la. Tapi.. masih boleh dijawab. Macam biasa, soalan tentang Falsafah Pendidikan Kebangsaan (aplikasi & pengetahuan), PIPP (Ada ditanya teras walaupun PIPP dah berakhir pada tahun 2010). Lain-lain banyak ditanya tentang pedagogi. Kaedah2 pengajaran yang digunakan di dalam kelas. =)

Rasa macam dah lama tak tempek muka dekat blog sendiri. Saya masih sama; sedang diet yang tak habis-habis. sebelum menjelangnya hari bahagia itu.

Cikgu Siti. Dialah partner saya di Rompin ini. Satu sekolah-satu rumah.


.
.
.
..

Entah pape saya tulis. Blurr***
Baru lepas siapkan minit mesyuarat!




3 comments:

myamyza said...

salam dik mawar!!
td tgk2 facebooktertengok url blog cik mawar ni.. teruss bukak...
hmmm seronoknya baca tulisan cikgu2 neh.. saye ni senior awak mase diputra dulu... jomlah ziarah blog kite jugak..

http://mummymyza.blogspot.com/
hehe=p salam follower

Jaaja said...

ok kakak! TQ singgah blog usang saya ni.. sy kenal akak.. =) em, skrg ni x update sgt dah blog ni.. saya tgh bz di blog baru.. jemput baca.. hehe. mencaricintalal.blogspot.com. yang inilah, sy tgh komen.

myamyza said...

ok nanti kite cekidaut