Nuffnang

Thursday, February 10, 2011

Esok balik Kota Bharu.


Esok Jumaat!
yeayy, rasa minggu ni cepat betul masa berlalu. Isnin. Selasa. Rabu. Khamis. Jumaat! punyalah sibuk berperang dengan budak sampai hari pun cepat aje rasa berganti. Minggu yang agak kelam kabut. Fikiran berserabut tapi cuba jugak tak menzahirkan sangat bebanan tu. Huhu. Hebat tak? Tahniah buat diri sendiri. =)

Petang tadi balik lewat sikit dari sekolah. Siapkan rancangan mengajar dan tanda buku2 budak yang belum bertanda. Terus lepas balik, singgah beli tiket balik kampung esok! Musim macam ni memang tak risau nak beli tiket lewat pun. InsyaAllah, ada. Tengah hari esok harap dapat keluar awal sikit, tapi kalau nasib baik bas tu sampai lewat sikit pun takpe. Pasal tiket pukul 11.30 pagi tapi p&p kat sekolah habis 12.15. Mujur stesen bas depan sekolah je kan. So, menapak je la esoknya.

Saya balik dengan bas pasal ayahanda tak izinkan saya balik dengan kereta. Huhu. Katanya, nanti penat. Haruslah ayahanda tak kasi kan. Jalan nak balik pun saya tak ingat lagi! Mana boleh nak drive sorang-sorang. Nanti ada je sesat tengah jalan. Ho3. Lagi.. semua orang sibuk kerja, kesian pulak nanti tak pasal kena hantar saya balik sini. Sudah la tunang dah ambil cuti Ahad 3 minggu berturut-turut semata-mata nak jemput saya dan hantar saya kesini semula. Nasib la, pasal masing-masing kerja lain negeri yang cutinya tak sama. Saya cuti sabtu ahad, dia cuti jumaat, sabtu. Payahla sikit nak travel. Hanya boleh luang masa sabtu je. Nanti kawen macam mana la ye...... ( sila jangan pening memikirkan tentang itu!)


Dia pernah kata.. "biarlah jauh-jauh. Baru ada rindu & nanti dah kawen pun agak-agak bila nak jumpa sampai melompat pasal teruja sangat"


Haipp, lari topik dah. Esok saya tinggalkan kesayangan saya di Rompin. Saya dah pun ambil Cuti Rehat Khas (CRK) untuk isnin nanti. Jadi, cuti terus Sabtu ----> Selasa. Selasa cuti Maulidur Rasul. Mujur juga ada cuti selasa tu. Tak la saya terkejar2 nak balik sini semula. Cuti Sabtu Ahad mana lah cukup kan nak balik Besut. Jauh. Doakan perjalanan saya selamat sampai. Terus ke Kota Bharu jumpa bonda kesayangan di Hospital Kota Bharu... Nampaknya balik kampung pun tak balik rumah jugak la. Harap bonda dapat keluar wad bila saya balik nanti.


Petang tadi ingat nak cari parking siap-siap sebab esok nak tinggalkan CCS. Boleh la selimutkan dia siap2kan. Tapi... sedihnya, dah dapat parking tapi gatal jugak keluar makan petang tu, balik dah takde kosong parking. Payah jugak parking tak berbumbung nak kena berebut ni kan. Siapa cepat dia dapat. Kira rezeki la camtu. Setakat duduk sini seminggu baru malam ni tak dapat parking. Tapi saya parking kat port paling special. Berpagar! Haha. Selamat tak kat situ? Jangan busukk sudah.



pssttt: semalam pergi ekspo kat Rompin ni. Jumpa gerai yang jual benda alah yang kiut ni. Biasa tengok kan. Tapi biasanya orang tulis nama. Bila tengok pun takde la feelnya sangat nak buat satu. Tapi, semalam bila tengok ada sampel yang buat nombor plat kereta ni macam cun pulak! Jadi, special untuk kesayangan saya untuk diletak pada kunci. Satu huruf tu RM1.50. Semuanya RM 12! Mahal tak? Tapi ok la... cantik dan kiut. Saya suka... sekarang ni suka je tengok hitam vs merah. Haha.


Saya nak packing barang!



No comments: