Nuffnang

Monday, November 15, 2010

kisah 15 November


Sayang-sayang sekalian.
kalian tahu tak betapa gembiranya hati saya pada hari yang bernama lima belas haribulan ini?


Sebenarnya 2-3 hari ni jugak saya memang hilang mood. Selalu saja nak marah-marah. Banyak benda yang tak kena rasanya. Haih, saya pun hairan juga. kenapa diberikan semua rasa yang tidak enak tu pada saya. Malah, dalam orang lain keterujaan nak tahu penempatan, saya hampir hilang 'rasa' nak tahu pasal penempatan tu. Entah la. buat seketika saya sendiri tak faham dengan diri saya sendiri. OK. dah. tutup buku pasal cerita itu.


OK. saja nak kongsi drama tengah hari tadi di teratak bonda saya ni. hik3. Lepas ini, waktu saya dah terhad nak selalu update cerita kat sini. Walaupun cerita saya biasa-biasa, tapi saya tetap suka. (Ah, ada ke orang tak suka dengan cerita sendiri?). Laptop saya sakit! langsung dah tak boleh ON. Petang tadi dah bawak ke kedai komputer. Mungkin beberapa hari baru boleh amik semula. :) Saya pasti akan merinduinya!


Pagi tadi dengan bonda tengah kalut nak buat tapai. Saya pulak macam kucing hilang anak pasal tak boleh nak sambung internet. Uh, rasa macam kena hempap batu yang besar atas kepala. handset lagi dah kena barred (masin mulut). Ok. pagi tadi memang cukup pakej. cukup membuatkan saya rasa macam bawah tempurung. Dah tengah hari sikit baru boleh saya on9!


Disebabkan internet memang lembap. Saya dah pesan siap dekat dia suruh tolong cek semakan penempatan di web KPM. Tapi hampa! Dari pagi sampai tengah hari tu memang tak boleh buat semakan lagi. dalam hati Tuhan saja yang tahu pasal risau hari ni belum tentu dapat tahu. Risaunya saya masa tu.


tup tup. Jam 12.30 tengah hari (sempat lagi jeling jam di dinding), telefon rumah bunyi dan kakak saya cakap surat dah sampai. Ah, apa lagi. kalau siapa kenal saya memang dapat agak la reaksi saya masa tu. Siap menjerit-jerit lagi di telefon. Haha. Belum masuk tragedi masa semak keputusan temuduga tempoh hari. Saya terlupa nak cerita pasal tu kot. Biarlah rahsia. Dasyat! sampaikan gelang tangan saya jatuh pun tak perasan. memang tragedi betul. hik3. Sangat manis untuk diingat. Agaknya kalau boleh framekan tragedi itu, saya memang dah lama framekan. :) Dan 12.35 tengah hari tu, surat selamat sampai ke tangan saya. Akhirnya kan?! Masa tu saya rasa memang di website tak boleh cek lagi. Sungguh la suspen yang teramat.




Dah update status di fb, berduyun-duyun mesej masuk. Tak lama lepas tu, baru boleh cek di web KPM rasanya. Tapi saya tak cek juga pun pasal lebih yakin dengan surat yang dah dapat. Cuma, encik tunang yang tolong cek lepas tu. :) Alhamdulillah, gembira juga bagi pihak kawan-kawan yang dapat tahu penempatan.


Oh. saya dapat Pahang. Alhamdulillah kan. Berkat orang2 tersayang doakan tu. :) 22/11 ni orientasi 2 hari di Temerloh. Minggu depan la tu! ada beberapa hari saja lagi. Daerah belum tahu lagi. harap dapat yang dekat dengan kemaman. :) Ya Tuhan, baru rasa betapa singkatnya masa. Sedih juga! pasal dah tak boleh berkhidmat untuk bonda dan ayahanda kat rumah ini.


Jadi, segala teka teki selama ini dah berjawab. Terima kasih Allah. tak sia-sia penantian selama ini. Ingatkan tragedi tu tragedi Oktober. Tapi nampaknya tragedi itu lebih sesuai menjadi tragedi November. Urm... senyum lagi.... tragedi November. gembira yang berganda-ganda. Syukur!


No comments: